آموزش
چگونه سایت را سئو کنیم
یکی از راه هایی که می توانید سایت و کسب و کارتان را به همه کاربران گوگل معرفی کنید و از این راه کسب درآمد بیشتر داشته باشید سئو سایت و کسب جایگاه برتر در گوگل می باشد. برای آن که بتوانید به رتبه های برتر گوگل برسید باید تحت آموزش تخصصی سئو قرار بگیرید. آموزشگاه آریا تهران برترین آموزشگاه برای آموزش سئو به زبان ساده است که شما می توانید با شرکت در دوره سئو آریا تهران مدرک فنی حرفه ای بین المللی دریافت کرده و برای ورود به بازار کار و کسب درآمد آمادگی لازم را کسب نمایید.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما از طریق شماره های 02166919633 الی 7 و همچنین شماره موبایل های 09020055503 و 09374949774 تماس بگیرید و یا به سایت آریا تهران به نشانی www.aryatehran.com مراجعه کنید.
سئو چیست
واقعیت این هستش که امروزه همه میخواهند دیده شوند تا زمانیکه کاربران برای یافتن پاسخ سوالات خود به صفحه اول گوگل هجوم می برند، نمیتوان آن را دست کم گرفت. در این مقاله سعی دارم که به ساده ترین روش ممکن مفهوم سئو رو واسه همه افرادی که دوست دارن کلیات این موضوع رو درک کنن بیان کنم. میتوان گفت که تقریبا همه افرادی که با وب آشنایی هر چند کمی دارند، حداقل برای یک بار هم که شده واژه SEO را شنیده اند. اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود، از موتورهای جستجو مثل گوگل استفاده می کنند. پس بعنوان مثال، گوگل یک موتور جستجو می باشد، یعنی محلی که شما برای جستجوی عبارت یا خرید یک محصول و … به آن مراجعه می کنید و موتور جستجوی گوگل در کمترین زمان مطالب مرتبط با جستجوی شما را از بین میلیونها سایت به شما نمایش می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله سئو چیست را مطالعه کنید.سئو به چه معناست؟
سئو یا SEO کوتاه شده Search Engine Optimization و همان فرایند آوردن کاربران به سایت مورد نظر از نتایج موتورهای جستجو است. سئو همه آن تلاشهایی است که برای کسب ترافیک رایگان و طبیعی از نتایج موتور جستجو انجام میشود. برای آوردن کاربران بیشتر به سایت از نتایج جستجو، هم لازم است رتبههای بالاتر کسب شود و هم آن که کیفیت حضور در نتایج به گونهای باشد که کاربر روی آن کلیک کند. برای نیل به این مهم SEO تلاش میکند تا اعتبار سایتها را افزایش دهد و آنها را بر اساس الگوریتم گوگل در رتبهبندی، بهینهسازی کند.چرا سئو؟
سئو برای اشخاص و کسب و کارهای تجاری آنلاین جهت به حداکثر رساندن قابلیت مشاهده وبسایتها و محتوای آنها با هدف افزایش بازدید و در نتیجه تجارت استفاده میشود. شرکتها معمولاً کارشناسان سئو را برای اجرای چنین راهکارهایی جهت افزایش ترافیک ارگانیک استخدام کرده و به کار میگیرند. ترافیک ارگانیک به طور طبیعی به وبسایت تعلق میگیرد و به عنوان تلاشهای پرداختی مانند پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) شناخته نمیشود.چرا سئو بر موفقیت یک کسب و کار تاثیرگذار است؟
همانطور که گفته شد، طی چند سال اخیر فرهنگ جستجو در میان تمام مردم دنیا رواج یافته و البته رونق استفاده از تلفن های همراه موجب شده تا دسترسی به اطلاعات نسبت به گذشته بسیار سریع و ساده باشد. در حال حاضر روزانه میلیاردها جستجو از طریق گوگل انجام میشود که بسیاری از آنها با هدف خرید کالا یا دسترسی به خدمات هستند. اگر شما جایگاه مناسبی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید این کاربران به سایت شما وارد شده و اطلاعات تکمیلی از محصول یا خدمت شما دریافت میکنند. همین فرآیند ساده موجب میشود که ارتباط بیشتری با مردم داشته باشید و شانس خود را برای تبدیل آنها به مشتری افزایش دهید. به عنوان مثال تصور کنید که فردی به دنبال خرید گوشی سامسونگ نوت 9 باشد، اولین اقدام او احتمالا جستجوی همین عبارت در گوگل است. پس از جستجو لیستی از نتایج به کاربر نمایش داده میشود. سایت هایی که رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشند قاعدتا شانس بیشتری نیز برای ورود این فرد به سایت خود خواهند داشت. پس از ورود کاربر به سایت فرآیند تبدیل او به مشتری آغاز میشود. حال تصور کنید که کاربر با موبایل وارد سایت شما شده ولی صفحات شما نمایش مناسبی در موبایل ندارند. احتمالا از سایت خارج شده و گزینه دیگری را در گوگل انتخاب میکند. رفتار کاربران هنگام جستجو یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای تعیین رضایت آنها از سایت شما خواهد بود. در مجموع میتوان گفت هرچقدر شما جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید کاربران بیشتری به سایت خود جذب خواهید کرد و هرچقدر که بستر مناسب تری برای آنها فراهم کرده باشید نرخ تبدیل به مشتری افزایش خواهد یافت. در جدیدترین الگوریتم گوگل BERT ، گوگل قادر است تا هدف جستجو کاربران را درک کند و بهترین نتیجه را به او نشان دهد. این یعنی اگر بتوانید زبان کاربران را درک کنید و دقیقاً با این زبان با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید، شانس کسب جایگاه برتر برای شما بیشتر هم میشود.آموزش سئو به زبان ساده
برای یادگیری سئو شما می توانید از راه های مختلفی اقدام کنید اما بهترین روش یادگیری سئو، روشی است که شما را سریع تر به اهداف تان برساند. در آموزشگاه آریا تهران که به عنوان بهترین برگزار کننده دوره آموزش سئو به زبان ساده از سوی کاربران معرفی شده است برترین اساتید سئو ایران حضور دارند و شما می توانید هر آنچه برای سئو و ورود به بازار کار در این حوزه نیاز است را یاد بگیرید. در دوره آموزش سئو به زبان ساده آریا تهران مدرک فنی حرفه ای اعطا می شود و صفر تا صد جدیدترین تکنیک های سئو آموزش داده می شود. دیگر ویژگی دوره آموزش سئو به زبان ساده آموزشگاه آریا تهران مناسب بودن قیمت دوره آموزش سئو می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره آموزش سئو به زبان ساده می توانید وارد صفحه آموزش سئو شوید و ده ها فیلم آموزش صفر تا صد سئو را مشاهده نمایید. همچنین می توانید از صفحه Search Engine Optimization (SEO) Starter Guide گوگل استفاده کنید.اهمیت آموزش سئو به زبان ساده
برای اینکه سایت خود را به صفحه اول گوگل و به ویژه سه سایت اول گوگل برسانید، باید با قوانین و اصول سئو را به خوبی یاد بگیرید. چرا که سایتهای پربازدید یا سایتهای اول گوگل برای رسیدن به این مرتبه تلاش بسیاری کردهاند و تمام قوانین سئو را با دقت انجام دادهاند. این کار هر چند ممکن است آسان به نظر برسد اما نیاز به آموزش دقیق و یادگیری دارد. شما هم اگر میخواهید از آموزش سئو به زبان ساده بهره مند شوید با آموزش در سایت آموزشگاه آریا تهران ما همراه باشید.چرا آموزش seo برای همه کسبوکارها مفید است؟
برای موفقیت در سئو باید تکنیک ها و استانداردهای مرتبط با این حوزه را به خوبی بشناسیم. در حال حاضر شرکت های بسیاری هستند که در زمینه آموزش seo فعالیت کرده و به شما کمک میکنند تا جایگاه سایت خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید. ولی آیا برون سپاری سئو کار درستی است؟ هم بله و هم نه! قبل از تصمیم گیری این نکات را در نظر داشته باشید:- سئو سایت ارزان نیست
- انتخاب متخصص سئو ساده نیست
- موفقیت در سئو زمان بر است
سئو سایت ارزان نیست
با توجه به رقابت بالا در فضای اینترنت معمولا کسب جایگاه در عبارات کلیدی ارزشمند کار دشواری است. در نتیجه نرخ خدمات سئو هر روز بیشتر از گذشته میشود. در بسیاری از پروژه ها نمیتوان تخمین درستی از میزان موفقیت سایت داشت در نتیجه شما این هزینه را همراه با ریسک بالا می پردازید زیرا ممکن است فعالیت های این شخص یا شرکت نتایج مورد نظر شما را به همراه نداشته باشد.انتخاب متخصص سئو ساده نیست
افراد و شرکت های بسیاری در این حوزه فعالیت میکنند که بررسی عملکرد میزان تخصص آنها برای شما دشوار است. ممکن است در جلسات اولیه اصطلاحات و عباراتی به کار گرفته شود که برای شما آشنا نیست. اگر دانش کافی در این حوزه نداشته باشید نمیتوانید فرد مناسب را انتخاب کنید و در نتیجه زمان و هزینه زیادی را صرف خواهید کرد که ممکن است هرگز به موفقیت ختم نشود.موفقیت در سئو زمان بر است
برای افرادی که به این حوزه تسلط ندارند درک سئو دشوار است. بسیاری تصور میکنند که تکنیک هایی وجود دارد که با استفاده از آنها میتوان در مدتی کوتاه نتایجی جذاب بدست آورد. در حالیکه این تفکر از اساس اشتباه است. برای موفقیت در سئو نیازمند صبر و تلاش بسیار هستید. اگر دانش و تجربه کافی در این حوزه نداشته باشید به سختی میتوانید عملکرد متخصص سئو را در بازه های زمانی کوتاه برآورد کنید. برای نظارت بر روند اجرای پروژه بهتر است دانش خود را در زمینه سئو افزایش دهید.چه زمانی خودمان سئو سایت را برعهده بگیریم؟
پاسخ به این سوال کمی دشوار است. زیرا موفقیت در سئو بستگی مستقیم با میزان رقابت در کلمات هدف دارد. اگر پروژه شما پیچیده و پررقابت نیست با یادگیری سئو میتوانید به خوبی آن را انجام دهید ولی برای پروژه های بزرگ شما نیازمند استفاد از تخصص و دانش افراد مطرح در این حوزه هستید. تعداد این افراد کم است در نتیجه هزینه ای که برای همکاری با شما دریافت میکنند بسیار بالاست. در برخی از پروژه ها نمیتوان به یک فرد متکی بود زیرا برای موفقیت در سئو نیازمند تولید محتوای اختصاصی و مستمر هستیم. انجام تمام فرآیندهای سئو نیازمند یک تیم توانمند و یکدست است در نتیجه حتی اگر از متخصصین این حوزه کمک بگیرید باید در این مسیر کنار آنها باشید. متخصصین حرفه ای سئو عموما در مراحل تدوین استراتژی اصول سئو در تولید محتوا و تصمیم گیری های مهم به شما کمک میکنند ولی فرآیند های اجرایی مانند تولید محتوا و لینک سازی باید توسط تیم دیگری در مجموعه شما انجام شود. اگر بخواهیم به یک جمع بندی کلی برسیم میتوان گفت:- برای پروژه های کوچک و کم رقابت همکاری با متخصصین حرفه ای دشوار است زیرا هزینه بالایی برای ارائه خدمات دریافت میکنند. آموزش بهینه سازی سایت و انجام آن توسط شما یا یکی از کارمندان راه حل مناسبی برای این دست شرکت ها خواهد بود.
- 2- برای پروژه های بزرگ و پیچیده نیازمند تولید محتوا و انجام فعالیت های بسیاری هستیم در نتیجه سپردن آن به یک نفر یا شرکت ناممکن است. در این شرایط شما باید یک تیم داخلی تشکیل داده و به خوبی آنها را آموزش دهید. در کنار فعالیت این افراد از مشاوره حرفه ای یک متخصص نیز بهره مند شوید.
روش یادگیری سئو چیست
برای یادگیری سئو روش های بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد که هر کسی بسته به نیاز خود می تواند از آن استفاده کند. اگر همین الان نیز داخل گوگل سرچ کنید آموزش رایگان سئو سایت های زیادی برای شما نمایش داده خواهند شد که به صورت رایگان سئو را تدریس می کنند. در کنار استفاده از محتوای ویدئویی، کتاب، مقاله و … نیز می تواند برای کسی که می خواهد سئو را یاد بگیرد مفید باشد. همچنین روش دیگری که برای یادگیری سئو وجود دارد، دوره سئو است. شما در دوره سئو مسیر سئو سایت را یاد خواهید گرفت اما اشتباه نکنید! سئو رو نمیشه با خرید دوره یاد گرفت. شما وقتی می توانید ادعا کنید سئو را بلد هستید که با پروژه های مختلف دست و پنجه نرم کنید و به اصطلاح در سئو تجربه حرف اولو میزنه! بنابراین بعد از اینکه از هر طریقی چه آموزش رایگان، چه خرید دوره سئو آموزش دیدید، باید وارد مسیر کار شوید و سعی کنید سئو سایت را در دست گیرید. قطعا چالش ها و اطلاعاتی که در مسیر برای شما پیش خواهد آمد، بسیار ارزشمند است که در کمتر دوره آموزشی به آن اشاره شده است. برای یادگیری هرچه بیشتر به صفحه مقاله درباره سئو سربزنید.برای یادگیری سئو زمان چقدر باید گذاشت
یک سوالی که بسیار متداول است این است که یادگیری سئو چقدر طول می کشد؟ برای اینکه بتوانید سئو را یاد بگیرید، باید حداقل 3 تا 6 ماه زمان بگذارید و یادگیری نیز به این صورت است که شما صرفا مفاهیم و نقشه راه را در این مسیر یاد خواهید گرفت و هرچه زمان بگذرد و تجربه شما در مسیر بیشتر شود، یادگیری شما نیز تکمیل خواهد شد. اما برای اینکه کسی ادعا کند که سئو را به خوبی یاد گرفته است، حداقل باید یک سال در این مسیر زمان بگذارد و کسب دانش و تجربه کند. در کنار آن هرچقدر تجربه و دانش شما بیشتر باشد، درآمد شما به عنوان یک سئوکار بیشتر خواهد شد و این یک امر عادی بین کسانی است که می خواهند به شما پروژه سئو دهند.نکات کلیدی مربوط به آموزش سئو
برای اشخاصی که در ابتدای شروع به فعالیت در حوزه سئو و مسائل مرتبط با آن هستند، توجه به نکات آموزشی زیر بسیار مهم است:بیاموزید که مشتریان بیشتر چه کلمات کلیدی را سرچ می کنند
شما نمیتوانید وبسایت خود را بهینهسازی کنید بدون اینکه بدانید مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند. حال چگونه باید این موضوع را فهمید؟ بهترین نقطه برای شروع این است که به آنچه مشتری شما ممکن است جستجو کند خوب فکر کنید و ایدههای خود را بر روی کاغذ یادداشت کنید. حتی میتوانید مستقیماً از آنها سؤال کنید.صفحات بهینه شده را برای جستجو ایجاد کنید
اگر صفحات وبسایت شما برای موتورهای جستجو بهینه نشده باشد، حتی هدف قراردادن با ارزشترین کلمات کلیدی با بهترین محتوا نیز به شما کمک نمیکند. روشهای زیادی برای اینکار وجود دارد؛ اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای وبسایت خود استفاده میکنید، توصیه میشود یک افزونه سئو مثل Yoast SEO را نصب کنید. کار با این نرمافزار ساده بوده و برای کسانی که تازهکار هستند، بسیار مناسب است.مطمئن شوید که سایت شما برای موتورهای جستجو و افراد دیگر در دسترس است
هنگام انجام سئو، توجه به این نکته مهم است که دو مشتری طرف بازدید شما هستند: مخاطبان انسانی و رباتهای موتورهای جستجو که از فهرستبندی وبسایت شما استفاده میکنند. با اینکه رباتها باهوشتر و شبیه به انسان عمل میکنند، اما تفاوتهای زیادی بین این دو وجود دارد. هدف شما باید ایجاد یک تجربه مثبت برای انسان و رباتها باشد.لینک های برگشتی را از سایت های دیگر ایجاد کنید
ایجاد لینک برای موفقیت در راهکار سئوی شما بسیار مهم است. تجربه ثابت کرده که لینک برگشتی (بک لینک) یکی از عواملی است که بر الگوریتم رتبهبندی گوگل تأثیر زیادی میگذارد. تاکتیکهای زیادی برای اینکار وجود دارد که میتوانید با استفاده از آنها وبسایتهای دیگر را به صفحات وب خود لینک بدهید مثل ایجاد لینک شکسته، وبلاگنویسی مهمان و ایجاد لینکها از محتوای فرعی.موفقیت آمیزبودن سئو را با ردیابی بررسی کنید
در مرحله آخر باید بدانید چگونه عملکرد خود را ردیابی و بررسی کنید. روشها و معیارهای زیادی وجود دارد که میتوانید استفاده کنید، بنابراین ممکن است در ابتدا کمی سردرگم شوید! توصیه میشود روی اصول کار متمرکز شوید. مهمترین معیارهای در مورد سئو عبارتند از : الف) ترافیک ارگانیک، ب) میانگین رتبهبندی برای کلمات کلیدی موردنظر شما.آموزش صفر تا صد سئو رایگان
شما می توانید از طریق فیلم آموزش صفر تا صد سئو و یا با شرکت در دوره آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته تکنیک های سئو را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و راه های سریع بهبود رتبه سایت در موتور های جستجو را فرا بگیرید. در سایت آریا تهران بخش آموزش صفر تا صد سئو رایگان نیز راه اندازی شده است و ده ها فیلم آموزش صفر تا صد سئو رایگان قرار گرفته و شما می توانید بدون محدودیت از آموزش ها بهره مند شوید. آموزش صفر تا صد سئو رایگان در سایت آریا تهران شامل مقالات آموزشی یادگیری گام به گام سئو می باشد و شما می توانید هر آنچه برای سئو سایت نیاز است را آموزش ببینید.هدف شما از سئو سایت و بهینه سازی چیست؟
زمانی که شما قصد راه اندازی یک سایت و در مرحله بعد آموزش سئو را دارید، باید به صورت مشخص هدف خود را بدانید. در این صورت شما میتوانید برنامه ریزی مشخص و معینی برای این موضوع داشته باشید. به عنوان مثال استراتژی شما برای آموزش سئو در فروش محصولات و خدمات با استراتژی سئو شما برای جذب ترافیک بالا و افزایش نرخ کلیک بسیار متفاوت است. از این رو شما هدف نهایی خود را از سئو سایت خود بدانید. ما به صورت کلی اهداف سئو را به چند بخش کلی تقسیم میکنیم که هریک از این موارد استراتژی خاص خود را دارد:- افزایش بازدید از وبلاگ
- برندینگ ا
- فزایش ترافیک ورودی سایت
- بهبود جایگاه سایت در صفحه جستجو
- فروش محصولات
- فروش خدمات استفاده از خدمات
- تبلیغاتی و کسب درآمد از تبلیغات
انواع روش سئو کردن سایت
برای آموزش سئو سایت لازم است در ابتدا با انواع روشهای سئو کردن سایت آشنا شویم. سپس به منظور آموزش سئو به زبان ساده به بررسی هر نوع و جزئیات آن میپردازیم.- سئو کلاه سفید
- سئو کلاه خاکستری
- سئو کلاه سیاه
آموزش سئو کردن سایت به روش کلاه سفید
یکی از انواع عملیات سئو، سئو کلاه سفید است. در این روش شما محتوای سایت خود را با روشی کاملاً مطابق با قوانین گوگل بهینه میکنید. به این صورت که به طور مداوم تولید محتوای سایت خود را انجام میدهید و در سایت خود انتشار میدهید. برای این کار لازم است با قوانین تولید محتوای سایت به طور کامل آشنا باشید. سئو کلاه سفید در نهایت نتیجه مطلوبی برای سایت شما رقم خواهد زد، اما به زمان زیادی برای رسیدن به آن مرحله نیاز دارید. یعنی شما برای جلو افتادن از رقبای خود باید زمان و تلاش بیشتری انجام دهید. برای آسانتر شدن سئو سایت میتوان از انواع دیگری از سئو استفاده کرد که انرژی و زمان کمتری از شما میگیرند. در ادامه این روشها را نام می بریم.آموزش سئو سایت به روش کلاه خاکستری
در مبحث آموزش سئو به زبان ساده یکی از مهمترین موضوعات سئو کلاه خاکستری است. این روش یکی از پرکاربرد ترین روشها میباشد و درصد زیادی از صاحبان سایت و سئوکاران از این روش استفاده میکنند. علت این امر ریسک پایین و زمان کمتری است که نسبت به روشهای دیگر دارد. با روش سئو کلاه خاکستری میتوان راحت سایت خود را به صفحه اول گوگل و ۳ سایت اول برسانید.سئو سایت به روش کلاه سیاه
سئو کلاه سیاه روشی پرریسک برای رساندن سایت به صفحه اول گوگل میباشد. برای استفاده از این روش لازم است تخصص بسیار زیادی در زمینه سئو سایت داشته باشید. چراکه کوچکترین اشتباه در این عملیات باعث از بین رفتن سایت شما میشود و اگر گوگل متوجه شود که از این روش استفاده میکنید، سایت شما را جریمه و پنالتی میکند. اگر در مرحله آموزش سئو سایت به روشهای ساده و ابتدایی هستید به هیچ وجه از این روش استفاده نکنید.سئو چگونه پیش می رود؟
در پروسه سئو نیاز و رفتار مخاطبان سایت، بررسی و کلمات کلیدی مناسب انتخاب میشوند. کدهای سایت، ساختار و محتوای آن متناسب با کلمات انتخاب شده بهینه میگردد و در ادامه با گرفتن لینک از سایتهای دیگر تلاش میشود رتبه های سایت ارتقاء داده شود. چون روش رتبهبندی گوگل (همان الگوریتم) نامشخص است، سئو تخصصی میشود که تجربه، آزمایش و تحلیل دادهها در آن نقش کلیدی دارد. بنابراین روشهای کسب رتبه بالاتر در نتایج گوگل بسیارند که همگی پارامترهای مختلفی از عنوان صفحات و توضیح عکسها گرفته تا لینکهای داخلی و خارجی را مورد توجه قرار میدهد. برخی از مباحث مهم در سئو و بهینه سازی سایت:- سئو تکنیکال
- سئو داخلی – Onsite SEO
- سئو خارجی – Offsite SEO
سئو تکنیکال چیست
زمانی که شما به دنبال اطلاعات اولیه و آموزشهای اولیه یک سئو میباشید، معمولا عبارت سئو تکنیکال را مشاهده نخواهید کرد. زمانی که شما در سئو اندکی دانش و تجربه کسب کردید به سراغ سئو تکنیکال خواهید رفت. به طور کلی سئو تکنیکال مربوط به برنامه نویسی و طراحی سایت میشود. اما شما باید به عنوان یک متخصص سئو اطلاعات کافی در این حوزه داشته باشید تا بتوانید کار خود را به خوبی انجام دهید. سئو تکنیکال به دنبال راه حلهایی است که بواسطه آن بتواند ارتباط سایت با موتورهای جستجو و خزندههای گوگل را بهبود بخشد. از طرف دیگر در هدف ما از سئو تکنیکال سایت افزایش سرعت سایت و افزایش رضایت مخاطب به جهت استفاده از سایت میباشد. در صورتی که شما بهترین محتوا و بهترین لینکسازی داخلی و لینک سازی خارجی نیز داشته باشید اما سئو تکنیکال مناسبی نداشته باشید، در این صورت شما نمیتوانید نتیجه مناسبی را دریافت کنید. به همین علت است که در ابتدا شما باید یکی دید کلی نسبت به موضوع پیدا کنید و در مرحله بعد به دنبال بهینه سازی سئو تکنیکال باشید. به این نکته توجه کنید که شما برای سئو تکنیکال یک سایت به صورت صد در صدی مربوط به مسائل فنی یک سایت نمیشود. بلکه شما باید موارد دیگری نیز مدنظر خود قرار دهید. ما در ادامه به بررسی برخی نکات مهم در سئو تکنیکال میپردازیم که میتواند دیدگاه شما را نسبت به این موضوع بهبود ببخشد.افزایش سرعت سایت
امروزه با توجه به رشد سرعت تکنولوژی و افزایش انتظارات کاربران، افزایش سرعت سایت جزو مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کرد. شما برای این که بتوانید این چالش را حل کنید باید به تکنیکهای سئو تکنیکال متوسل شوید. به عنوان مثال یکی از سادهترین نکاتی که برای افزایش سرعت سایت از آن استفاده میشود. کاهش حجم دیتای بصری سایت است. البته این کاهش حجم باید به نحوی باشد که به کیفیت سایت آسیبی وارد نکند. از طرفی شاید شما به این موضوع فکر کنید که قابل سایت شما یک قالب ورد پرسی آماده است. شما میتوانید از افزونههای استفاده کنید سرعت سایت شما را به صورت قابل توجهی افزایش دهید. برای درک بهتر این بخش به شما توصیه میکنم که به « آموزش وردپرس » آریا تهران مراجعه کنید.استفاده از GZip
ما برای اینکه سرعت سایت خود را افزایش دهیم، باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا حجم مورد استفاده خود را کاهش دهیم. اگر دقت کرده باشید، مار برای اینکه بتوانیم اطلاعاتی را برای دیگران ارسال کنیم. معمولا تمایل داریم که آن را به صورت زیپ برای دیگران ارسال کنیم. در این صورت میتوانیم حجم مورد استفاده خود را کاهش دهیم. حال با توجه به این موضوع ما برای اینکه بتوانیم حجم صفحات خود را کاهش دهیم، از برنامه ذکر شده استفاده میکنیم. زمانی که یک کاربر به سایت شما مراجعه میکند، به این معنا است که کاربر درخواست دسترسی به دیتای شما را ارسال کرده است. و موتورهای گوگل شروع به لود کردن اطلاعات شما میکنند. به هر میزان که حجم اطلاعات شما کمتر باشد. سرعت سایت شما نیز افزایش پیدا میکند.بهینه سازی کدهای سایت در آموزش سئو
زمانی که صحبت از سئو تکنیکال سایت و سرعت سایت میکنیم، باید به موضوع کد نویسی سایت نیز اشاره کنیم. یکی از مواردی که به صورت مستقیم روی سرعت سایت شما تاثیر میگذارد، کدهای سایت شما میباشد. به هر میزان که کدهای سایت شما طولانی و بیکیفیتتر باشد. این موضوع به این منزله است که سایت شما در برقراری ارتباط با گوگل دچار چالش بیشتری خواهد بود. دقت کنید که سرمایه گذاری شما در این بخش میتواند آیند سایت شما را به صورت قابل توجهی متحول کندسایت واکنشگرا یا سایت سازگار با موبایل
امروزه با گسترش و بهبود سخت افزار موبایل ها شاهد این هستیم که بسیاری از ترافیک سایت ها از طریق موبایل دریافت میکنیم و کاربران موبایلی به تدریج بیشترشده اگرچه که کاربرهای دسکتاپ هم کم نیستند ولی سازگاری سایت با موبایل و کاربرپسند بودن واسه این مخاطب بسیار مهم هست.فشرده سازی فایلهای CSS و JS
زمانی که شما به ساختار یک سایت نگاهی میکنید، متوجه میشوید که حاوی مقدار زیادی از فایلهای جاوا اسکریپت است. در این صورت شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا حجم این فایلها را کاهش دهید. شما بواسطه این کار سرعت لود شدن سایت خود را به صورت قابل توجهای افزایش میدهید. از رو شما باید تمامی فایلهای ذکر شده را فشرده سازی کنید و تبدیل به یک فایل CSS و یک فایل Js کنید. شما با این کار میتوانید کیفیت ساختاری سایت خود را نیز افزایش دهید.ارتباط آموزش سئو و Robots.txt
زمانی که شما به دنبال آموزش سئو میباشید، یکی از مباحثی که به صورت ویژه به آن اشاره میشود، خزندههای گوگل میباشند. وظیفه خزندههای گوگل این است که به صورت رندوم به سایتها مراجعه کنند و اطلاعات آنها را تجزیه و تحلیل کنند. شما بواسطه Robots.txt میتوانید به خزندههای گوگل بگویید که چه مطالبی از سایت شما مهمتر است و روی آن تمرکز کنند. در این صورت شما میتوانید هنگام لود شدن سایت خود، سرعت بیشتری را تجربه کنید.ساخت نقشه سایت
زمانی که شما به بررسی مشکلات افراد تازه کار میپردازید، متوجه میشوید که محتوایی که این دوستان در سایت خود قرار میدهند، توسط گوگل ایندکس نمیشود. علت این موضوع معمولا این است که سایت آنها داری یک نقشه سایت مناسب نمیباشد. در این صورت گوگل نمیتواند آن را درک کند. شما به هر میزان که نقشه سایت قویتری داشته باشید، سرعت ایندکس مقالات و مطالب شما بیشتر خواهد شد.استفاده از Stretchered Data
در آموزش سئو زمانی که شما به دنبال یک آموزش سئو مناسب میباشید، حتما باید در مورد دادههای ساختار یافته به شما آموزش دهد. این موضوع به این دلیل حائز اهمیت است که شما بواسطه این دادهها میتوانید ارتباط بهتری با گوگل برقرار کنید و از طرفی استانداردهای سایت خود را نیز افزایش میدهید. طرحی صفحات با توجه به استانداردهای دادههای ساختار یافته باعث میشود که رتبه سایت شما نیز بهبود پیدا کند.سئو داخلی – Onsite SEO
هر آنچه که یک سایت دارد میتواند بهینه شود و در دل برنامه کلی سئو به کسب رتبههای بالا کمک کند. سرعت لود سایت، ساختار آن، کیفیت و چیدمان محتوا و لینک سازی داخلی در محتوا تولیدی و … در سئو داخلی مورد توجه قرار میگیرد.تایتل و عنوان صفحه « Meta Title »
به صورت کلی شما باید به این نکته توجه داشته باشید که در نگاه اول اگر عنوان شما برای مخاطبین شما جذاب نباشد؛ احتمال جذب مخاطب شما کاهش پیدا میکند و از طرفی شما بواسطه عنوان صفحه جذاب و متناسب احتمال انتخاب شدن خود توسط گوگل را نیز افزایش میدهید. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید، که کلمه کلیدی خود را در عنوان خود استفاده کنید. چرا که شما با این کار به گوگل چند سیگنال مثبت ارسال خواهید کرد. البته به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید، در صورتی که مانند برخی از سایتهای تبلیغاتی از عنوان صفحه جذاب استفاده کنید. اما محتوای مناسب آن را برای مخاطب خود نداشته باشید، در این صورت نرخ پرش سایت شما افزایش پیدا میکند که میتواند برای شما آثار منفی فراوانی به همراه داشته باشد.توضیحات متا
اگر بخواهیم به بررسی اهمیت توضیحات متا بپردازیم، میتوانیم به یواست سئو اشاره کنیم. زمانی که شما محتوای خود را بارگذاری میکنید، یکی از مواردی که به بررسی آن میپردازد، توضیحات متا محتوای شما میباشد. توضیحات متا، همان خلاصهای است که شما در هنگام جستجو یک عبارت در گوگل در زیر هر عنوان در صفحه اصلی گوگل مشاهده میکنید. اگر شما بتوانید به صورت اصولی و جذاب یک توضیحات متا جذاب استفاده کنید، در این صورت احتمال انتخاب شده توسط مخاطب خود را به صورت قابل توجهای افزایش میدهید. سعی کنید در توضیحات متا به نکاتی اشاره کنید که داخل محتوای شما موجود میباشد. اگر شما صرفا از یک سرتیتر جذاب بدون پشتوانه استفاده کنید، مخاطب به سرعت سایت شما را ترک خواهد کرد.آدرس صفحات و یوآرال
یکی از پارامترهایی که در آموزش سئو داخلی به آن بسیار اشاره میشود؛ استفاده از آدرس صفحاتی است که برای مخاطبین قابل درک و ساده باشد. به عنوان مثال زمانی که شما اسم آریا تهران را مشاهده میکنید. برای شما واضح است که این سایت در حوزه آموزش آنلاین فعالیت دارد. شما نیز باید سعی کنید که از این تکنیک استفاده کنید.هدینگ و سرتیتر
قطعا برای شما هم پیش آمده است که در حال تحقیق به یک سایت مراجعه کرده باشید، که بدون هیچ بخش بندی، شخص یک محتوای 3000 کلمهای را بدون پاراگراف بندی و سرتیتر پشت سرهم نوشته باشد. در این صورت شما برای مطالعه آن تمایل نخواهید داشت. شما برای اینکه بتوانید یک محتوای ساختارمند و چشم نواز داشته باشید، باید از هدینگ و سرتیتر مناسب استفاده کنید. شما بواسطه هد بندی مناسب محتوای خود میتوانید با موتورهای جستجو ارتباط بهتری برقرار کنید. از این رو به شما پیشنهاد میدهم که روی این موضوع تمرکز کافی داشته داشته باشید و به آن اهمیت بدهید. به طور کلی ما 6 هد اصلی داریم که معمولا هد یک حاوی مهمترین بخشهای محتوای ما میباشد و هد 6 شامل نکات پیوست و غیر ضروری محتوای ما میباشد. به صورت کلی هر محتوایی باید هد بندی مناسب خود را داشته باشد.تولید محتوا
جذابیتها و ویژگیهایی که موبایل در اختیار کاربران قرار داده است قدرت و سلیقه انتخاب آنها را نیز روز به روز تغییر میدهد. آنچه آنها میخوانند، میبینند و میشنوند همه آن چیزی است که میگویند پادشاه است؛ محتوا. از این رو تولید محتوا متناسب با مخاطب در اولویت نخست هر برنامه سئو قرار دارد. محتوای مناسب است که کاربر را به سایت میکشاند و نگه میدارد. محتوایی که مناسب و بهینه نباشد، رتبههای قابل ذکری نخواهد بود، ترافیکی هم. حقیقتا دلیلی برای رفت و آمد به ساختمانی متروکه وجود ندارد.سئو کردن کلمه
سئو کردن یک کلمه یعنی ما سایت خود را به صورتی بهینه کنیم که با سرچ یک کلمه خاص سایت در صفحه اول و بالای گوگل قرار بگیرد و به این ترتیب کاربر بر برای پاسخ به سرچ خود وارد سایت ما بشود. یعنی گوگل با سرچ آن کلمه خاص محتوای سایت ما را نشان میدهد. برای مثال عبارت کشاورزی پایدار را در نظر بگیرید. با سرچ این عبارت در گوگل بر اساس اصول سئو کردن کلمه در سایت موردنظر، سایت مذکور در رتبه بالای گوگل قرار میگیرد و بازدید آن به شدت افزایش مییابد.اهمیت کلمه کلیدی در سئو سایت
در آموزش سئو سایت به زبان ساده باید با اهمیت کلمه کلیدی در تولید محتوا سایت به خوبی آشنا شوید. کلمه کلیدی یعنی کلمهای که با سرچ آن در گوگل سایت شما بالا میآید. به کلمه کلیدی Anchor Text نیز میگویند. در آموزش سئو سایت به زبان ساده میتوان گفت که به طور کلی سه نوع کلمه کلیدی داریم. Exact Match یا کلمه کلیدی اصلی که باید عملیات سئو روی آن انجام میشود و در واقع کلمهای است که نتیجه سرچ گوگل به آن بستگی دارد. Broad Match کلمه کلیدی اصلی به اضافه پسوند یا پیشوندهایی که باید در متن محتوا قرار بگیرد. Phrase Match برای حالتی است که کلمه کلیدی در یک جمله خاص قرار بگیرد.چگونه کلمه کلیدی پیدا کنیم
یک کار مهم برای موفقیت در سئو سایت پیدا کردن کلمه کلیدی است. یک روش آسان برای پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب محتوای شما این است که کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل سرچ کنید، پس از سرچ در قسمت پایین صفحه گوگل یک سری کلمات به شما پیشنهاد داده میشود. با توجه به این کلمات شما میتوانید عبارت کلیدی مناسب محتوای خود را پیدا کنید. کلمات پیشنهادی در واقع کلماتی هستند که بیشترین سرچ را توسط کاربران دارند. انجام این روش نکات دیگری هم دارد که لازم است برای سئو سایت به طور کامل با آنها آشنا باشید.چند نوع کلمه کلیدی یا انکرتکست داریم؟
کلمه کلیدییا همون Anchor Text سه مدل رایج دارد که در دوره آموزش سئو کامل این موارد را میشناسید. حالا در ادامه سه مدل انکرتکست را به صورت دقیق همراه با مثال باهم میشناسیم: اگزکت مچ (Exact Match) : کلمه کلیدی Exact Match همان کلمه کلیدی اصلی هست که قصد داریم سئو کنیم. مثال کلمه آموزش اینستاگرام برود مچ (Broad Match) : کلمه کلیدی Broad Match یعنی کلمه کلیدی اصلی شما + پسوند یا پیشوند : مثال دوره آموزش اینستاگرام – آموزش اینستاگرام حضوری فیریز مچ (Phrase Match) : کلمه کلیدی Phrase Match یعنی حضور کلمه کلیدی اصلی شما در جمله : مثال بهترین دوره آموزش اینستاگرام در تهران خب در بالا سه مدل اصلی انکرتکست را باهم شناختیم که شاید کمتر با این مورد ها آشنا شده بودید ولی تو این پست آریا تهران این کلمات را شناختی رفیق.مدل های دیگر کلمه کلیدی در سئو سایت
شما در آموزش سئو سایت خودتون چند مدل دیگر کلمه کلیدی را خواهید شناخت. تو بخش بالا یک نکته ای رو توجه نکردید آنهم طول این انکرتکست ها بود، برای مثال کلمات کلیدی فیریز مچ طولانی تر از کلمات کلیدی اگزکت مچ میباشد پس این ها یک اسمی دارند که در ادامه با آن ها آشنا میشویم که دیگر هیچ گونه سوالی در مورد کلمه کلیدی نداشته باشید. کلمه کلیدی کوتاه (short tail) : این نوع کلمات کلیدی تک کلمه ای هستند مثل کلمه بورس – سئو – فیلمبرداری و … که سخت ترین نوع سئو هم روی کلمات کلیدی کوتاه یا short tail میباشد زیرا رقابت بالاست و سئو روی این کلمات هم سخت میشود. کلمه کلیدی متوسط (mid tail) : کلمات کلیدی mid tail یا همان متوسط عموما ترکیب 2 + 3 کلمه در کنار یک دیگر میباشد. مثل آموزش زبان آلمانی – آموزش بلاگری و … که سئو روی این کلمات عموما راحت تر میباشد و محبوبترین نوع کلمات هم همین کلمات کلیدی متوسط میباشد و البته سرچ این کلمات در گوگل توسط کاربران هم نیز بیشتر از سایر کلمات میباشد و به نوعی خیلی هدفمند تر است. کلمه کلیدی طولانی (long tail) : کلمات کلیدی لانگ تیل که در آموزش سئو خیلی روی آن تاکید شده است که چطور سئو کنید. این کلمات ترکیب بین 3 + 5 کلمه در کنار یک دیگر میباشد. مثل پکیج آموزش زبان انگلیسی که ترکیب 4 کلمه در کنار یک دیگر بود و سئو روی کلمات لانگ تیل خیلی راحت تر از سایر کلمات میباشد و میتوانید سریع تر رتبه خوبی را در گوگل بگیرید.مهمترین نکات برای بهبود سئو داخلی
- استفاده از کلمات کلیدی در هدینگها و سرتیترها.
- در محتوای خود هر 150 کلمه یک بار سعی کنید که از کلمه کلیدی استفاده کنید.
- سعی کنید که کلمه کلیدی شما در یوآرال شما وجود داشته باشد.
- سعی کنید به جای استفاده مکرر از کلمه کلید از کلمات مترادف آن استفاده کنید. در این صورت کیفیت محتوای شما نیز افزایش پیدا میکند.
- سعی کنید از پیشنهادات گوگل نیز محتوای خود استفاده کنید.
- سعی کنید از تصاویر مرتبط و جذاب در محتوای خود استفاده کنید.