آموزش

برنامه نویسی بهتر است یا گرافیک

جواب سوال برنامه نویسی بهتر است یا گرافیک  به سبک گوجه

برنامه نویسی

در این بخش قرار است درباره اینکهبرنامه نویسی بهتر است یا گرافیک و اینکه کدام یک از این دو بهتر هستند و مقایسه این دو با یکدیگر بپردازیم:

در ابتدا شروع می‌کنیم به معرفی هر یک از این دو یعنی گرافیک و برنامه نویسی و به تفاوت گرافیک و برنامه نویسی با یکدیگر می پردازیم:

گرافیک هنری است که توانسته بسیاری از هنرها را به خدمت گرفته و اصیل‌ترین وظیفه خود را که انتقال پیام است به خوبی به انجام برساند
گرافیک به معنای آنچه است که مربوط می‌شود به طرح زدن و طراحی تعریف دیگر از گرافیک هر کار و یا شیوه مربوط به کیفیت تصویر از روی یک چیز و یا از انگاره آن است بنابراین همه پدیده هایی را که ایجاد شده اند به شکل یک نشانی علامت نقشه طراحی کشیدن از یک میز به ویژه طراحی خطی یک پدیده است .

گرافیک محیطی از هنرهای تجسمی است و دایره کاربردهای متنوع و گسترده ای می باشد گرافیک یا به عبارت کامل‌تر طراحی گرافیک به‌کارگیری تکنیک‌های مختلف خلق آثار دو بعدی بر روی سطوح مختلف نظیر کاغذ دیواری بوم فلز چوب پارچه پلاستیک نمایشگر و غیر است که در جهت رساندن پیام خاص به بیننده انجام می پذیرد .

طراحی گرافیک

شرایط ورود به رشته گرافیک:
1. داشتن معدل ۱۶ یا بالاتر در کارنامه سال اول
2. داشتن علاقه و انگیزه لازم به تحصیل در رشته
گرافیک

توانمندی های لازم در بدو ورود به رشته گرافیک:

هنرجویان در بدو ورود به رشته گرافیک باید دارای این توانمندی ها باشند یک باید دید هنری داشته باشند دو از توانایی های لازم برای ورود به رشته گرافیک این است که هنرجویان در بدو ورود به رشته گرافیک باید طراحی را در سطوح ابتدایی بلد باشند سه هنرجویان رشته گرافیک باید علاقه واقعی به این رشته داشته باشند مهارت هایی که هنرجویان رشته گرافیک در پی این مدت کسب می کنند .

در طی تحصیل در رشته گرافیک هنرجویان عکاسی و طراح چاپ و ظهور عکس سیاه و سفید را فرا می‌گیرند آشنایی با طراحی و رنگ شناسی از مهارت هایی است که هنرجویان رشته گرافیک کسب می کنند طراحی پوستر آرم بسته بندی و جعبه سازی طراحی حروف صفحه‌آرایی تصویرسازی کتاب کودک از دیگر مهارت هایی که در رشته گرافیک نوجوانان فرا می گیرند.

آینده شغلی و تحصیلی رشته گرافیک

آینده شغلی گرافیک

رشته گرافیک بلافاصله پس از فارغ‌التحصیل شدن از هنرستان در تابستان سال سوم میتوانند در کنکور فنی و حرفه‌ای شرکت نموده و پس از قبولی در کنکور به تحصیل در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای بپردازند و پس از دو سال موفق به اخذ فوق دیپلم گردند.

در طراحی گرافیکی حیطه ها و تخصص های مختلفی وجود دارد:

ارتباط بصری (Visual communication)- مانند:

– طراحی پوستر

– طراحی جلد

– طراحی علامت (Sign)

– طراحی نشان (Logo)

– طراحی حروف

– طراحی آگهی تبلیغاتی

– صفحه آرایی برای کتاب و نشریه

– طراحی صفحات وب

– طراحی چاپ برای بسته‌بندی

– طراحی تبلیغاتی (کاتالوگ، بروشور، فلدر، اوراق اداری و …)

 

تصویرسازی (Illustration)- مانند:

– تصویرسازی برای کتابهای کودک، کتابهای علمی و آموزشی

– تصویرسازی برای نشریات

– طراحی نقشه و …

 

برنامه نویسی چیست

برنامه نویسی چیست

 

به زبان خیلی ساده برنامه نویسی عبارت است از نوشتن دستوراتی که یک سیستم مثل کامپیوتر آن را متوجه شده و دستورات ما را یکی پس از دیگری اجرا می کند زبان برنامه نویسی لغات دستورات و قوانینی را در اختیار ما به عنوان یک برنامه نویس قرار می‌دهد که از آن طریق می‌توانیم با کامپیوتر ها و سیستم های کامپیوتری صحبت کنیم توجه داشته باشیم که یک برنامه کامپیوتری چیزی بیش از هر یک مسئله نیست به عبارت دیگر نرم‌افزارهای اپلیکیشن ها به منظور حل یک مشکل خاص طراحی شده و به بازار عرضه می‌شوند حال هر چه این مشکل بزرگتر و جهانی تر باشد.

آن نرم افزار هم کاربردی تر و معروف تر خواهد شد در حقیقت کسانی که علاقمند به برنامه نویسی هستند می بایست سعی کنند یکی از دغدغه‌ها و مشکلات جامعه خود را برطرف سازند تا نرم‌افزار ایشان با اقبال عمومی روبرو شود. گرافیک بهتر است برنامه نویسی ؟

یک برنامه‌نویس پیش از شروع به کدنویسی و انجام پروژه دقیقاً می بایست بداند که قرار است مشکلی را حل نماید و مهمتر است یافتن مشکل این مسئله که آیا مشکلی که وی در صدد حل آن است آیا واقعاً دغدغه درصد قابل توجهی از جامعه است یا گروهی کوچکی از کاربران را پوشش می‌دهد.

هر برنامه کامپیوتری یا به عبارتی هر نرم افزار مجموعه ای از دستوراتی است که به ترتیب خاصی به کامپیوتر داده می‌شوند و یکی پس از دیگری اجرا می شوند.

کد نویسی

به طور مثال یک ویروس به یک برنامه مخرب کامپیوتری است دستوراتی برمبنای تخریب و یا از بین بردن بخشی از اطلاعات ذخیره شده روی کامپیوتر را دارا است برای روشن تر شدن مطلب نرم‌افزار را به یک مثال از زندگی روزمره مان تشبیه می کنیم :

فرض را بر این بگذاریم که خودروی شخصی شما خراب می شود و شما مجبور می شوید که آن را نزد مکانیکی ببرید مکانیک پس از عیب یابی خودروی شما از شاگرد خود می‌خواهد که موارد زیر را به ترتیب اجرا کند اول ماشین را خاموش کند دوم کاپوت ماشین را بالا بزنند سوم روکش انژکتور را بردارد چهارم پس از باز کردن انژکتور سوزن سوم آن را تعویض کند پنجم انژکتور را مجدداً سوار کند سوم روکش آن را نصب کند و در نهایت کاپوت ماشین را بسته و استارت بزند.

در مثال فوق مکانیک به منزله برنامه‌نویس است و شاگرد هم به منزله اجرا کننده و یا همان کامپیوتر مفهوم تعمیر شدن ماشین را نیز می‌تواند عملیاتی تشبیه کرد که یک نرم‌افزار انجام می‌دهد هر یک از دستوراتی را که مکانیک با شاگردش می‌دهد،

همانند همان دستوراتی است که ما به عنوان برنامه نویس به کامپیوتر می دهیم تا کاری را انجام دهد حال اگر این دستورات به نحوی باشد که کار مثبتی صورت گیرد ما یک نرم‌افزار تولید کرده‌ایم و چنانچه این دستورات موجب ایجاد خللی در سیستم می‌شوند و به جای صدا را ببرد ما یک بد افزار یا ویروس طراحی کرده‌ایم. گرافیک بهتر است برنامه نویسی

 

توجه داشته باشیم که هدف از یادگیری برنامه نویسی این نیست که ما برنامه نویس زبان پایتون یا برنامه نویسی زبان c شویم بلکه هدف این است که ما یک برنامه نویس خوب شویم و زبان های برنامه نویسی مختلف صرفاً به مثابه ابزاری برای انجام کارهای ما هستند. برنامه نویس خوب با هر زبانی می تواند یک محصول منحصر به فرد تولید کند اما یک برنامه‌نویس بد حتی اگر بهترین و سریعترین زبان برنامه نویسی دنیا را در اختیار وی قرار دهیم باز هم تضمین ایجاد نمی‌کند که برنامه‌اش اثربخش باشد .

برنامه نویسی بهتر است یا گرافیک

 

خوشبختانه برنامه نویسی مهارتی است که الزاماً نیاز به دانشگاه رفتن ندارد و هر کسی که صرفاً علاقه مند به یادگیری آن می باشند می توانند ظرف مدت چند ماه و نهایتاً یک سال به یک برنامه نویس در حوزه که به آن علاقه‌مند است تبدیل شود برخی از افراد بر این باورند که برای برنامه نویسی شدن نیاز است تا تحصیلات دانشگاهی داشت یک متخصص علم ریاضیات بود درست است که  در گرافیک یا برنامه نویسی داشتن ذهن ریاضیاتی و تحلیلی که هرچه بهتر شدن شما به عنوان یک برنامه نویس کمک می کند اما این اصلاً بدان معنا نیست که اگر شما متخصص ریاضیات نباشید نمی توانید به یک برنامه نویس موفق تبدیل شوید.

 

اگر در گوگل سرچ کنید برنامه نویسی چیست با دنیایی از مقالاتی مواجه می شوید که برنامه نویسی را بسیار پیچیده و سخت معرفی کردند و گاهی خواندن این مقالات پیچیده افراد مبتدی را می ترسند و هیچ وقت نمی تواند به سمت یادگیری برنامه نویسی بیایند. گرافیک یا برنامه نویسی

زیرا فکر می کند که برنامه نویسی یک علم بسیار پیچیده است و برای یادگیری آن فقط باید نابغه بود در این مقاله می خواهیم درباره برنامه نویسی صحبت کنیم و به سوال برنامه نویسی چیست به زبان ساده و کاربردی پاسخ دهیم. گرافیک بهتر است برنامه نویسی

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم

برنامه نویسی

 

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟ و چطور باید برنامه نویسی را یاد بگیریم ؟

این ها سوالاتی هستند که دانشجویان کامپیوتر و یا کسانی که به برنامه نویسی علاقه مند شده اند زیاد از خود می پرسند گرافیک بهتر است یا برنامه نویسی  ما در این مقاله قصد داریم به زبان ساده به تمام سوالهای شما برای شروع برنامه نویسی جواب دهیم ی شروع کار باید تصمیم بگیرید تا چه چیزهایی می خواهید وارد شوید و برنامه نویسی کنید.

گرافیک بهتر است برنامه نویسی می‌توانید که برنامه نویسی بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید گسترده است و هرکس بهتره به جای اینکه تو همه حوزه ها دست ببرد فقط تو یک روزه خواست و شاید بهتر باشد بگویم یک زبان برنامه نویسی خاص متخصص باشد.

حوزه برنامه نویسی خودتان را مشخص کنید

برنامه نویسی دسکتاپ:  گرافیک بهتر است یا برنامه نویسی در واقع برنامه نویسی تمام برنامه های کاربردی که توی کامپیوتر ها میتوان نصب و اجرا شود رو شامل می شود. گرافیک یا برنامه نویسی  مانند نرم افزارهای انبار داری، حسابداری، اتوماسیون های اداری و امثال این ها… در این حوزه می شود برای سازمان ها، شرکت ها برنامه نوشت.

 

اما چون اکثرا سازمان ها با شرکت های بزرگ برنامه نویسی قرارداد دارند شما میتوانید به عنوان یک برنامه نویس در یکی از این شرکت های برنامه نویسی کار کنید و حقوق ماهیانه دریافت کنید. گرافیک بهتر است یا برنامه نویسی

 

همچنین میتونید برای خودتان یک پروژه های کوچیک را بنویسید و بفروشید که این کار هم درآمد و آینده اش کاملا نامشخص است. گرافیک بهتر است یا برنامه نویسی  در حال حاضر داشتن یک شغل مناسب در این حوزه کمی سخت است اما همیشه کار برای افراد خلاق و متخصص وجود دارد. گرافیک یا برنامه نویسی

برنامه نویسی وب: از طراحی وب سایت ها تا نوشتن برنامه های تحت وب را شامل می شود. برنامه نویسی در این حوزه بسایر لذت بخش است.

کارهای که شما در این حوزه انجام میدهید را خیلی ها میبینند. شما می توانید به راحتی برای خودتان و یا بسیاری از شرکتها کار کنید.

هرچند در حال حاضر تقریبا هر سازمان، شرکت و شخصی یک وب سایت دارد و همچنین تعداد برنامه نویسان این حوزه خیلی زیاد هست اما برنامه نویسان وب با استفاده از خلاقیت و پشتکار می توانند براحتی در هرکدام از شرکت ها یا سازمان ها مشغول به کار شوند. گرافیک بهتر است یا برنامه نویسی

برنامه نویسی موبایل : شامل برنامه نویسی نرم افزارهایی می شود که در گوشی های موبایل و تبلت ها می توانید نصب و اجرا کنید.

گرافیک بهتر است یا برنامه نویسی  ؟ در حال حاضر برنامه نویسان موبایل آینده خیلی خوبی دارند. شما در این حوزه خیلی می توانید پیشرفت کنید و چون قطعا در طی چند ساله آینده دنیا به سمت موبایل پیش خواهد رفت، هر شرکت یا سازمان یک اپلیکیشن خاص خودش را که روی موبایل نصب می شود خواهد داشت.

پس شما میتونید به عنوان یک برنامه نویس موبایل در شرکتهای برنامه نویسی یک حقوق ماهیانه نسبتا خوب داشته باشید و اگرهم بخواهید بصورت مستقل کار کنید با داشتن ایده های خوب درآمد خوبی خواهید داشت.  گرافیک یا برنامه نویسی

برای یادگیری برنامه نویسی چکار کنیم؟

 شروع برنامه نویسی

گرافیک بهتر است یا برنامه نویسی ، شاید از هر کسی که اکنون برنامه نویس است بپرسید با چه روشی توانسته برنامه نویس را یاد بگیرد به شما جواب های متفاوتی بدهند.

بعضی ها بر روی کتاب تاکید دارند چون معتقند بسیار منسجم است مخالفان نیز یادگیری از روی کتاب را واقعا خسته کننده میدانند.  گرافیک بهتر است یا برنامه نویسی

عده ای هم اینترنت را بهترین استاد می دانند چون اعتقاد دارند هرچیزی درآن یافت میشود مخالفان نیز میگوید اینترنت در واقع انبوهی از اطلاعات است که میتواند شما را سردرگم کند همچنین هرکسی میتواند آنها را تولید کرده باشد و معتبر نباشد. گرافیک یا برنامه نویسی.

یک عده هم رفتند به کلاس های گرافیک بهتر است یا برنامه نویسی رو به دلیل پروژه محور بودند پیشنهاد میدهد، مخالفان این روش یادگیری را استاد محور و متکی به دانش مدرس میدانند.

فیلم های آموزشی شرکت های معتبر آموزشی هم روشی که است که بعضی ها پیشنهاد میدهد که در اینجا مخالفان حرفی برای گفتند ندارند.

چون تمام ویژگی های خوب روش های قبلی را باهم دارد: منسجم است، بهترین اساتید جهان مدرس آنهایند، ارزان قیمت است و پروژه محور هستند.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام من چند وقته میخوام برنامه نویسی یاد بگیرم ولی شتیدم خیلی سخته .میشه با ویدیو آموزشی یادگرفت یا حتما باید کلاس برم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا